HVORDAN KAN DU BEDRE DINE PERSONLIGE KOMMUNIKASJONSFERDIGHETER?

De verbale atferdene vi bruker i hver interaksjon er ikke fast eller forhåndsbestemt. De kan bli bedre, også det kan også de resultatene vi ser i våre profesjonelle liv.

Hvordan kan du bedre dine personlige kommunikasjonsferdigheter?

å lede effektive møter - kurs

Hvordan bedre dine kommunikasjonsferdigheter?

Enten vi kommuniserer hovedsakelig med kolleger, sjefer, kunder, elever, leverandører, myndigheter, allmennheten, brukere, eller team som vi leder - Faktum er at vi kan alle gjøre det bedre. Vi vet at personlighetstyper er mer eller mindre fast, og at de vil diktere, til en viss grad av type samtaler og relasjonene vi har i og rundt arbeidsstedet.

Men de verbale atferdene vi bruker i hver interaksjon er ikke fast eller forhåndsbestemt. De kan bli bedre, også de resultatene vi ser i våre profesjonelle liv.

Verbal Behaviour Analysis (VBA) er forskning og treningsmetodikk som underbygger alle Huthwaite`s programmer og har som mål å gi deg ferdigheter som ligger så tett som mulig opp til våre validerte modeller av dyktige mennesker som oppnår vellykkede resultater. Kontinuerlig forskning og praksis i løpet av de siste 40 årene har vist, i praksis, at de verbale atferdene folk bruker i kommersielle og interne interaksjoner påvirker utfallet. VBA fokuserer på ferdigheter rundt et objektivt mål på målt fremgang, noe som øker selvbevissthet til utøverne, og som kan knyttes til vellykkede resultater.

Vi hjelper deg å håndtere situasjoner som disse:

  • "Våre ledermøter pleier å være ufokusert og oppnår lite."
  • "Diskusjoner over ressursallokering er alltid en vinn-tape -. Vi synes ikke å være i stand til å finne en felles plattform, selv om vi jobber for samme organisasjon"
  • "Folk reagerer personlig på kritikk, ikke objektivt."
  • "Lederne har en gammeldags, macho holdning til å få ting gjort på sin måte, uten å vurdere effekten deres uttalelser faktisk har på å oppnå det beste resultatet."
  • "Forbedring av Innovasjon og fremgang skjer for sakte for oss, slik at vi ikke oppfyller våre forpliktelser overfor interessenter."
  • "En atmosfære av konflikter får oss til å miste våre beste og smarteste mennesker."
  • "Vi trenger å overtale folk til å stå bak en stor endring - vi trenger for å skape bred enighet."
  • "Når vi vurderer mennesker, vi får ikke alltid et riktig bilde av hvordan de ville oppføre seg i virkelige situasjoner."

Ved å levere:

Et sett av sentrale muntlige kommunikasjonsferdigheter som lar enkeltpersoner bli bevisst sin egen personlige stil og dens mulige innvirkning på andre. Dine medarbeidere skal bli bevisst dyktige til å håndtere måten de kommuniserer med andre på, og dermed bevege seg mer effektivt mot resultater som er i alles interesse - ikke minst for de i organisasjonen. Ikke bare det, men de vil komme til å ta i bruk disse ferdighetene på virkelige kommunikasjons-utfordringer på jobben der og da. Dette vil gi deg og din organisasjon:

  • et felles språk, og kjernekommunikasjonsferdigheter samt verktøy som raskt kan komme til å prege organisasjonen med klarhet og presisjon.
  • en plattform for andre spesifikt handlingsbaserte ferdigheter som er basert rundt VBA - for eksempel: hvordan spille din rolle i effektive møter; hvordan overtale personer og påvirke dem strategisk; eller hvordan man skal håndtere vanskelige personer.


Metode og praktiske spørsmål

Programmet består av innspill, øvelser med objektiv tilbakemelding, og muligheter for håndtering av egne case. Deltakerne arbeider i små grupper og par for å få en praktisk forståelse av de verbale atferdene og hvordan de kan brukes i ulike situasjoner.

Programmet leveres av to Huthwaite trenere for maksimalt 12 delegater. Der det er mulig ønsker vi å innlemme i treningen deres virkelige jobbsituasjoner som påvirker organisasjonen her og nå.

Personlige kommunikasjonsferdigheter programmet er rettet mot alle som i sitt yrkesliv må fremlegge en sak for andre, finne løsninger på problemer i en gruppesammenheng, håndtere potensielt kontroversielle spørsmål eller mennesker, bygge og administrere et vellykket team. Programmet gir innsikt i den underliggende forskningen, en full førstehånds forståelse av verbal atferdskategorier og deres anvendelse. Og fordi programmet har som mål å løse deltakernes faktiske, aktuelle virkelige utfordringer der og da, kjennes det som om de ikke er borte fra jobben for å delta.

Under treningen skal deltakerne lære å:



Alle våre programmer

SPIN salgskommunikasjon
Profesjonelt Salg®

I dette kurset lærer du å beherske komplekst salg av produkter eller tjenester der kunden må ta en stor eller viktig innkjøpsbeslutning.

SPIN kundestrategier
SIMPLUS® Salgsstrategier

Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i en beslutningsprosess.

SPRINT telesalg
Sprint® Telesalg

Nyttig for alle som benytter telefonen som arbeidsverktøy overfor kunder.

kundesenteropplæring
Profesjonell Kundeservice®

Dette programmet er for deg som må håndtere kunder, ofte eller en sjelden gang, personlig eller på telefonen.


forhandlingsteknikk
Effektiv Forhandlingsadferd

Dette programmet gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser ved forhandlinger.

prestasjonscoaching
Prestasjonscoaching

Lær deg lederferdigheter som kreves for å coache en gruppe til å prestere optimalt.

selgeropplæring
Salesforce Management

Hvordan lede en salgsavdeling med fokus på persontyper, motivasjon og kommunikasjon.

selgeroppfølging
Salg og Marketing®

Dette programmet går i hovedsak ut på hvordan du kan utvikle produktlanseringer, salgskampanjer og salgsmateriell for selgere.


presentasjonsteknikk
Presentasjonsteknikk

Hvordan utvikle og holde presentasjoner som fenger møtedeltakerne

Effektive møter
Effektive møter

Hvordan legge opp og lede effektive møter

Personlig kommunikasjon
Personlig kommunikasjon

Slik får du bedre kommunikasjonsferdigheter

paavirkning i sosiale sammenhenger
Sosial påvirkning

Påvirkning i sosiale sammenhenger uten å virke påtrengende