Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i beslutningsprosessen.
Programmet passer for Key Account Managers, salgsledelse, salgsingeniører, feltselgere, og annet nøkkelpersonell med salgs- og markedsansvar i forbindelse med komplekse salg. Det er en fordel at deltakerne har en viss praktisk salgserfaring. Programmet er beregnet for inntil 12 deltakere og gjennomføres over tre dager.
De største ordrene; det finnes knapt et område mer myteomspunnet. Myter kan være underholdende, men de kan også virke forstyrrende og hemmende på læring og spredning av kunnskap. Dette er bare en av konklusjonene vi har trukket etter nesten 40 års forskning på salg, ledelse og forhandlinger. Denne kunnskapen gjøres tilgjengelig gjennom våre treningsprogram.
Beslutninger er som kjent en prosess, men hva er det egentlig som foregår hos kundene? Går det an å finne likhetstrekk, nærmest en generisk atferd – uavhengig av bransje og størrelse? Det gjør det.
I flere år har vi utført studier på prosesser i forbindelse med store, komplekse salg. Ved hjelp av intervjuer, observasjoner og analyser, har vi fått en dyptgående forståelse av interaksjonen mellom leverandør og kunde i beslutningsprosessen. Vi identifiserte generiske reaksjonsmønstre, avhengig av hvor kundene var i beslutningsprosessen og hvilke innsalgsstrategier som var best egnet. Dataene fra disse studiene resulterte i treningsprogrammet SIMPLUS® Salgsstrategier.
Beslutninger er som kjent en prosess, men hva er det egentlig som foregår hos kundene? Går det an å finne likhetstrekk, nærmest en generisk atferd – uavhengig av bransje og størrelse? Det gjør det.
I flere år har vi gjennomført store studier på prosesser i forbindelse med store, komplekse salg. Ved hjelp av intervjuer, observasjoner og analyser, har vi fått en dyptgående forståelse av interaksjonen mellom leverandør og kunde i beslutningsprosessen.
Vi identifiserte generiske reaksjonsmønstre, avhengig av hvor kundene var i beslutningsprosessen og hvilke innsalgsstrategier som var best egnet. Dataene fra disse studiene resulterte i treningsprogrammet SIMPLUS® Salgsstrategier.
Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i beslutningsprosessen og hvordan man skal påvirke nøkkelpersoner i organiasjonen.
Den omfattende forskningen ble til en effektiv forhandlingsmodell, som på en praktisk og pedagogisk måte viser hvilken metode og adferd en dyktig forhandler må bruke for å oppnå best mulig resultater i forhandlinger.
Teorigjennomgang og praktiske øvelser kombineres. Vi tar utgangspunkt i et bedriftseksempel og simulerer et salg til denne bedriften.
I simuleringen følger vi et større salg fra de første innledende sonderinger til leveransen er gjort, samt de påfølgende prosesser. Dette gir kursdeltakerne en grundig innsikt i hva som kjennetegner de ulike beslutningsstadiene og hvordan kundene opererer med ulike fokus når store investeringer skal gjøres. Programmet trener deltakerne i å benytte effektive strategier og en verbal kommunikasjonsatferd som har gjennomslagskraft i komplekse salg.
Etter avsluttet trening skal deltakerne:
I dette kurset lærer du å beherske komplekst salg av produkter eller tjenester der kunden må ta en stor eller viktig innkjøpsbeslutning.
Programmet fokuserer på hva som skjer hos kunden under de forskjellige fasene i en beslutningsprosess.
Nyttig for alle som benytter telefonen som arbeidsverktøy overfor kunder.
Dette programmet er for deg som må håndtere kunder, ofte eller en sjelden gang, personlig eller på telefonen.
Dette programmet gir en god praktisk innsikt og forståelse for egne ytelser ved forhandlinger.
Lær deg lederferdigheter som kreves for å coache en gruppe til å prestere optimalt.
Hvordan lede en salgsavdeling med fokus på persontyper, motivasjon og kommunikasjon.
Dette programmet går i hovedsak ut på hvordan du kan utvikle produktlanseringer, salgskampanjer og salgsmateriell for selgere.
Hvordan utvikle og holde presentasjoner som fenger møtedeltakerne
Hvordan legge opp og lede effektive møter
Slik får du bedre kommunikasjonsferdigheter
Påvirkning i sosiale sammenhenger uten å virke påtrengende